We did it! - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu We did it! - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu

We did it!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gemma

15 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Gisteren zijn we in Whakapapa Village aangekomen, wat in het Tongariro National Park ligt. Onderweg hier naar toe kwamen we langs Wai-O-Tapu gereden, het meest uitgestrekte thermische gebied waar je veel kan zien op het gebied van kraters, modderpoelen, silicaterrassen, meren, kokend water en veel stoom. Ook de Lady Knox Geyser is daar die ze laten erupteren dmv een soort waspoeder. Via Lake Taupo nu dus in Wakapapa Village. Het Park staat op de werelderfgoedlijst en bevat de 3 grootste vulkanen van het land, waaronder mount Ngauruhoe oftewel de bekendere mount Doom uit de lord of the rings films.
Todays program was de Tongariro Alpine Crosing, een kleine 20km tocht die tussen de mount Tongariro en mount Ngauruhoe loopt. Hij was als flink pittig beschreven, maar hij was wel goed te doen (alhoewel de stijgende stukjes idd pittig waren). Het scheelt wel dat het heerlijk weer was vandaag. Net nog even heerlijk nagenoten van het uitzicht op mount Doom op het hotelterras met een biertje.
Morgen verder trekken naar Wellington, onze laatste stop voor we dinsdag naar het zuidereiland vliegen.

• 15 Februari 2014 - 13:03

Marende:

wow, wat supermooi zeg, die foto's!!!

• 15 Februari 2014 - 15:22

Abigael:

Wat een gave foto's zeg!!!!
    Geweldig wat jullie meemaken :-) :-)
    Blijf genieten!!!
    Groetjes van ons, xxx

• 15 Februari 2014 - 16:02

John En Endrina:

Wat een mooie foto's, krijgen hier flashbacks, heerlijk, lekker genieten en heel veel foto's maken!
    Xx

• 15 Februari 2014 - 17:11

Alka:

Wat geweldig!! Wat mooie foto's.
    Groetjes

• 15 Februari 2014 - 18:36

Roelf En Gea:

indrukwekkende foto's!
    heel mooi, en in het echt zul je er wel stil van worden.

• 15 Februari 2014 - 19:18

Geertje:

Hallo,

Prachtige foto's, kunnen zo in een natuurlkalender.

Geniet ervan.

gr. Geertje

• 15 Februari 2014 - 19:58

Joke Seegers:

het klinkt allemaal geweldig geniet er lekker van

• 16 Februari 2014 - 11:49

Rita:

O wat ziet dat er prachtig uit. Wat een indrukken voor jullie denk ik.
    Ook een beetje een leuke groep.
    Nou geniet nog maar lekker verder.

Liefs van de sijpeis

• 17 Februari 2014 - 09:34

Martha:

wat geweldige mooie beelden krijgen jullie voorgeschoteld, om jaloers op te zijn........
    gelukkig laten jullie ons meegenieten..........
    knufffffffff