Weer terug uit de bush - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu Weer terug uit de bush - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu

Weer terug uit de bush

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gemma

20 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

Ondertussen weer terug uit de wildernis. Ik zal het per dag beschrijven wat we gedaan/gezien hebben, want het is weer heel wat.

Dinsdag 18 feb
Het was vroeg op, want we moesten op tijd ons vliegtuig halen. Op Wellington Airport begroette een grote Gandalf en Smeagle (vd Lord of the Rings) ons al. Wordt steeds weer duidelijk dat deze film Nieuw Zeeland weer meer op de kaart heeft gezet.
Met 2 Chessna's vlogen we naar het zuidereiland . Gelukkig hadden we alleen op het einde wat turbulentie, dus ons ontbijt is erin gebleven. Helaas geen dolfijnen vanaf hoogte gezien. Met een boot gingen we naar Shipcove, een plaatsje waar een gedeelte van de groep opgehaald werd door Ron (de eigenaar van het stukje Marlborough Sounds waar we verbleven voor 2 nachten). 6 van ons, waaronder Johan en ik, gingen lopend door het bos en over de bergen naar Ron's place. Wat een mooie tocht zeg, eentje die er niet veel maken, omdat het echt over priveterrein ging. Vooral het 'wolkenbos' was mooi, waar het vaak bewolkt is (vandaar de naam), maar waar ook alle bomen begroeid zijn met mos, zo mooi.
Na een tocht van ongeveer 6uur kwamen we dan toch aan, lekker moe dus een biertje ging er wel in. Het is hier heel eenvoudig, maar dat heeft ook wel wat.

Woensdag 19 feb
Begonnen met een vogelspottocht. Met een bootje voeren we eerst langs de kustlijn om zeevogels te spotten, daarna kwamen de landvogels aan de beurt. Een paar hebben we op de foto kunnen zetten, maar de meeste zijn zo snel. Die houden we dan maar op ons netvlies. De foto's die erop staan zijn een beetje wazig, maar die zijn weer gefotografeerd van mijn goede toestel.
Na de vogelspotting nog een wandeltochtje van 4 uur gedaan met een poging om het einde van de uitloper te halen van waar we verblijven. Niet tot het einde gelopen, maar wel zeeleeuwen gezien op afstand, heerlijk spelende. Zo leuk! Maar vlgs onze reisleidster gaan we ze nog van dichterbij zien. De terugtocht was wel weer pittig, vooral door de warmte hier. Er zijn heel wat zweetdruppeltjes gerold, in ieder geval bij mij (Gemma).
En vandaag was Yvonne jarig, hieperdepiep hoera! Yvonne, we hebben aan je gedacht hier. Hopelijk is de kaart ook op tijd aangekomen. Helaas konden we je geen berichtje sturen, omdat we totaal geen bereik hadden.

Donderdag 20 feb
Vanochtend afscheid genomen van Ron en zijn 'bende' en ook van de pikvogel. Er liepen namelijk 2 Weka's rond die zo wat spullen van je pikte als je het op de grond zette.
Rond 13.00 zijn we weer gearriveerd in Picton (via 2 boten). Toen we op de laatste taxiboot zaten hebben we nog 2 hectordolfijnen gezien. De eerste 2 van onze vakantie :)
Daarna een langere busrit naar Motueka, waar we vlakbij het Abel Tasmanpark verblijven. Vanavond gezellig met de groep buiten gegeten, zelf 'gekookt'. We zitten nu namelijk in huisjes en delen met zijn vieren een huisje. Is weer eens wat anders dan een hotelkamer. Morgen gaan we een gedeelte van het Tasmanpark bezoeken. Eerst met de boot langs de kust en dan nog een stukje van 12 km lopen. Hopelijk zien we dan nog zeeleeuwen. We zullen zien
We hebben in ieder geval ook gehoord dat we ondertussen weer aardig wat medailles hebben gescoord met de olympische spelen.

• 20 Februari 2014 - 20:42

Ineke:

Leuk Gamma om steeds je verhalen te lezen en de foto's te zien!!
    Veel plezier verder en geniet er vooral veel van. Ik blijf je volgen.

• 20 Februari 2014 - 22:35

Marende:

Wow, dat wolkenbos is inderdaad mooi zeg!! Poeh, wat een belevenis! Geniet er nog maar even van!
    Groetjes van hier!!!!

• 21 Februari 2014 - 09:40

Abigael:

Halloooooootjessssssssssss,
    Wat een leuk verhaal zeg!!! Ben heel benieuwd naar alle foto's!!
    Dikke knuffel, toedeloetjesssssssssssss