Cape foulwind en pancakes - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu Cape foulwind en pancakes - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu

Cape foulwind en pancakes

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gemma

22 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

22 feb
Een lange reisdag voor de boeg, dus vroeg vertrekken. En nog vroeger op (5.25), want ik moest onze nog iets natte was van gisteren nog opvouwen en dus ook mijn tas inpakken (wat weer anders meestal 's avonds doen). Ondanks de voorspelde regen was de start heerlijk droog, maar rond 8.30 trokken er toch donkere wolken over ons heen. Gelukkig niet de hele dag, want elke keer als we uit de bus gingen voor een uitstapje dan was er een zonnetje, jippie!! Ons 1e verzetje was bij Cape Foulwind, een hele mooie wandeling langs de westkust. Met ruige rotsen en zee, veel Flax en als toetje de sealkolonie. Het was er niet overbevolkt, maar toch op afstand een paar gezien.
Volgende uitstap was bij Punakaiki om naar de pancakerotsen te kijken. Erg leuk om dit gezien te hebben. Hier ook veel Flax en Nikaupalmen. De uitstapjes braken gelukkig de lange reisdag.
Net terug van avondeten, Johan pizza en ik voor het eerst de greenlipped mussel gegeten. Smaakt net als een gewone mossel, maar wat zouter en ze zijn ook groter.
We zitten nu in een huisje samen met 2 vriendinnen. Morgen staat de heli-hike naar de Fox Glacier op het programma. Moet erg mooi zijn , he John en Endrina ;). Nu maar duimen dat het weer mee zit.

• 22 Februari 2014 - 10:12

Gonny:

Jullie zien alleen maar mooie dingen vlgs mij. Die heli-hike boven de gletsjer lijkt me supergaaf! Geniet ervan hoor! Liefs Gon

• 22 Februari 2014 - 11:40

Melanie:

Hoi Allebei,
    Jullie maken een hoop mee zeg! Echt super leuk om te lezen allemaal. Hier in Nederland is het weer zacht voor de tijd van het jaar. Buiten het feit dat Sven Kramer geen goud heeft gewonnen is er geen schokkend nieuws. Alleen in de Oekraine is een soort burger oorlog met veel doden.Misschien hebben jullie dat wel meegekregen.
    Veel plezier nog geniet ervan. We zien elkaar weer op 15-03. groetjes Michiel en Melanei

• 22 Februari 2014 - 23:59

Abigael:

Hallooooooootjessssssssssssssss lieve jullie :-)

Ik weet niet of ik vroeger op school toch niet genoeg heb opgelet maar wat is Flax en sealkolonie????
    Toedeloetjesssssssssssss