Heli-hike - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu Heli-hike - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu

Heli-hike

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gemma

23 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Haha Abi, tis wat dat je niet goed hebt opgelet op school, maar vlgs mij heb ik dat ook niet gehad met de lessen. Flax is een soort plant die hier dus veel voorkomt en de sealcolonie is een 'plaats'/rots waar veel zeeleeuwen/robben/zeehonden bij elkaar zijn. Moet je maar ff googelen ;).
En Mel, bedankt voor de update. We krijgen wel wat mee, maar niet alles. De tijd vliegt hier voorbij.
Vandaag de heli-hike gedaan, dwz met de helicopter boven op de Fox Glacier gebracht en later weer gehaald. In de tussentijd gelopen op de gletcher met ijzers onder de schoenen tegen het uitglijden, want glad is het wel daarboven. We hadden echt goed weer ervoor gelukkig, maar op het eind ook nog een flinke regenbui gehad. Op de terugvlucht mocht Johan voorin zitten, kon die goed filmen. Zo goed dat ie bijna de heli liet neer storten, OEPS. Nee hoor, maar hij was zo fanatiek dat ie met de camera het beeld weg nam van de piloot bij het landen.
De middag rustig doorgebracht. We hebben vandaag wel ontzettend geluk gehad met het weer hier, want normaal gesproken regent het hier wel 6 tot 7 meter per jaar dus heeeeel veeeel. Nu waren het maar een paar buien en voor de rest zon :). Morgen wederom vroeg uit ons bed, omdat we naar lake matheson oftewel mirrorlake gaan. Fingers crossed dat het helder weer is, want dan kunnen we weer mooie plaatjes schieten. Vervolgens door naar Queenstown waar ik weer herenigd wordt met mijn bril (die ik in Wellington had laten liggen).

• 23 Februari 2014 - 10:29

John En Endrina:

Wauw wat een mooie foto's weer, en fijn dat het iedere keer droog is als jullie er uit `mogen'.
    Gaaf hé die heli-hike, de gletsjer is echt megaaaaa!
    Benieuwd naar jullie volgend avontuur!
    Xx

• 23 Februari 2014 - 11:07

Abigael:

Wow gaaf hoor!!!! Ben echt heeeeeeeeeeeel benieuwd naar alle foto's!!
    En bedankt voor je uitleg :-) :-) :-) Als je het mij nou wat makkelijker maakt door het meteen erbij te zetten, hahahaha. xxx

• 23 Februari 2014 - 14:23

Alka:

Wat een geweldig avontuur, en een schitterende foto's. De "lessen"zijn voor mij ook leerzaam.
    Groetjes

• 23 Februari 2014 - 15:43

Geertje:

Ik ben weer bijgelezen. Wat een belevenis zo''n reis. Geweldige foto's ook.
    Yvonne kreeg haar kaartje op de 20ste binnen, ze heeft het nog niet gezien want ze is sinds maandag nog niet weer in Gieten geweest. Wij zijn bij haar op verjaardag geweest in Groningen en hebben de kaartjes die binnen waren meegenomen.
    Leuk om een fotokaartje van jullie vakantie te sturen.
    Blijf genieten.

gr.

• 23 Februari 2014 - 20:52

Miralda:

Moest ff bijlezen, maar wat geweldig om te lezen wat jullie beleven! Wat een avontuur. Geniet er nog samen van! Groetjes van ons