De dartriver en the Lord of te Rings - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu De dartriver en the Lord of te Rings - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu

De dartriver en the Lord of te Rings

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gemma

25 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

25 feb
Heerlijk die sandfly's. Heel de nacht liggen krabben, dus ook regelmatig wakker gelegen, pffff. Toch maar weer overdag met DEET gaan smeren was mijn goede voornemen.
De planning was om eind vd ochtend richting Glenorchy te gaan om daar wederom op een speedboot de Dartriver op te gaan, om vervolgens een wandeling te maken in Paradise, het stukje bos bij de Dartriver. Ook deze tocht was erg mooi en lekker hard, maar nu had je een mooi wijds uitzicht. In het bos waren weer die heerlijke sandfly's en was ik toch de DEET vergeten, snif snif. Ze hebben in het bos 3 soorten beachtrees staan, waaronder ook een rode. Deze boom wordt na verloop van honderden jaren hol van binnen. In zo'n boom van 800 jaar oud zijn we geweest. Echt een apart gevoel om binnen in zo'n boom te staan. De wandeling was maar kort. Met de bus gingen we hompy bompy over de keien naar een volgende bestemming, de plek waar Isengard werd opgenomen in de Lord of the Rings.
Rond 17.30 terug in Queenstown. In de rij voor de beste burger van de wereld schijnbaar. Sommige mensen willen hier wel 2 uur voor in de rij gaan staan, hoe gek kun je zijn. Gelukkig was onze rij iets korter en konden we snel bestellen. Heerlijk bij het water opgegeten en daar nog uitgebuikt. Morgen weer door naar de volgende locatie, Te Anau op het randje van Fjordland National Park.

• 25 Februari 2014 - 13:01

Marieke Bezuijen:

Hoi Gemma en Johan,
    Leuk dat jullie ons via deze weg elke keer op de hoogte houden! Al veel moois gezien zo te lezen! Geniet er nog even van!
    Groetjes Marieke

• 25 Februari 2014 - 13:14

John En Endrina:

Hoi Bickels,
    Jullie zijn al echte wereldreizigers geworden en al veel gezien, wij genieten met jullie mee, Fjordland.......... weer een andere beleving, jaloers!! Haha, nee hoor heerlijk voor jullie, xx

• 25 Februari 2014 - 17:55

Melanie:

Hi, en was het de lekkerste burger van de wereld?

• 25 Februari 2014 - 18:48

Rita:

Zo, weer bij gelezen. Je bent zo fanatiek Gemma, heb niet eens tijd om iedere dag te lezen. Maar pff, wat beleven en zien jullie veel. Je moet straks vakantie nemen als je thuis bent. Maar denk daar nog maar niet aan. Ziet er allemaal prachtig uit. Nog een fijne tijd, en blijf schrijven, want lezen doe ik het!!
    Liefs R

• 26 Februari 2014 - 08:49

Abigael:

Kriebel kriebel krabbel krabbel ;-)

• 26 Februari 2014 - 08:49

Abigael:

Kriebel kriebel krabbel krabbel ;-)