Yeah, eindelijk dolfijnen gespot!!! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu Yeah, eindelijk dolfijnen gespot!!! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu

Yeah, eindelijk dolfijnen gespot!!!

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gemma

27 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

26 feb
Nog 1 week en dan zijn we alweer thuis. Maar eerst is nog het zuiden van het zuidereiland aan de beurt. Vandaag vertrokken naar het National Park Fiordland, het grootste natuurpark in Nieuw Zeeland en uitgeroepen tot werelderfgoedgebied. Dan moet het wel mooi zijn!
Onderweg hiernaartoe hebben we weer een aantal stops gehad, de eerste in Athol waar er een schapenfarm was. Helaas werden er geen schapen geschoren, dus gingen we weer snel door na een paar foto's.
Vroeg in de middag kwamen we bij ons hotel aan. Toch altijd weer nieuwsgierig waar we terecht komen. Deze keer weer een prachtige ruime kamer. In de middag nog een stuk van de Kepler Track gelopen, 1 vd 9 great walks van Nieuw Zeeland. Meeste ging door het bos, veel varens en mossen. Vooral de lichtval in het bos was erg mooi met die zon. Ja ja, vandaag wederom geluk. Ook hier regent het nl wel 7 meter per jaar en nu zon!!! Hopelijk morgen ook, want dan gaan we een andere great walk doen (een gedeelte van Routeburn Track).
Oh ja melanie, die fergburger smaakte trouwens errug lekkerrrrrrr

27 feb
Wow, we hebben nu veel dolfijnen gezien vandaag en ook nog eens op de foto en video vastgelegd. Helemaal happy!! En wat hebben we weer getroffen met het weer. Waar het normaal gesproken 2 van de 3 dagen regent in Milford Sound (tot wel 7meter per jaar), hadden wij net die ene droge dag.
Vanmorgen alweer vroeg vertrokken, want het was nog wel een eindje naar Milford Sounds. Onderweg weg paar keer gestopt voor fotomoment, onder andere bij Mirror lakes en bij 'the Chasm'. Het laatste was een supermooie stroomversnelling waarbij de rotsen erg mooi en glad waren afgesleten. Daarna via de Homertunnel bij Milford Sounds aangekomen. Super uitzicht op het Fiord, want dat is het eigenlijk en geen Sound. Naast de bottle-nose dolfijn (erg leuk dat ze bij de boot kwamen 'spelen') ook nog zeeleeuwen gezien, die overigens erg lui waren en alleen maar stil lagen.
Op de terugweg nog een stuk van de Routeburn Track gelopen, wat inhield 5 kwartier naar boven lopen en vervolgens zelfde weg weer terug. Op de top stond een flinke puist wind, waaide bijna weg. Zijn die kilo's van mij toch nog ergens goed voor haha. Nu ff relaxen en dan vanavond een 10 dollar-surprise met aansluitend ergens eten. Ben benieuwd wat die surprise inhoud.

Greetz vd Bickels

• 27 Februari 2014 - 09:58

John En Endrina:

Geweldig die dolfijnen, en vooral zo dichtbij! Zijn benieuwd naar de foto's. Nu de walvissen nog dat zal helemaal machtig zijn.
    Xx

• 27 Februari 2014 - 10:01

Marende:

Klinkt allemaal erg mooi! ....maar ik mis de foto's!! :)

• 27 Februari 2014 - 10:22

Johan En Gemma Bick:

Zijn nu geplaatst Marende, niet zo ongeduldig!
    Ze waren echt machtig mooi Endrina. Nu idd voor de walvissen :).

• 27 Februari 2014 - 18:54

Sonja:

Hoi Gem en Johan,

Super om te lezen hoe jullie het daar hebben.
    Volgens mij beseffen jullie pas thuis wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben.
    Geniet nog van jullie laatste week,we kunnen niet wachten om alle verhalen te horen.

Dikke kus son

• 27 Februari 2014 - 22:06

Alka:

Janine is super jaloers omdat jullie dolfijnen hebben gezien. We zijn erg benieuwd naar de film. Geniet nog van deze week.

Harelt is vanmorgen geslaagd voor zijn theorie examen!!

Liefs van ons allemaal.

• 28 Februari 2014 - 10:54

Abigael:

Mooi Mooi Mooi!!!!!!!

• 28 Februari 2014 - 14:21

Emma En Geertje:

Het ziet er weer heel mooi uit. Leuk dat jullie dolfijnen hebben gezien. Veel plezier nog de komende dagen.

gr. Emma en Geertje