Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Johan en Gemma Bick - WaarBenJij.nu

Rincon de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Johan en Gemma

20 Februari 2017 | Costa Rica, Fortuna

Vanochtend konden we de wandeling naar de waterval la Fortuna nog doen, maar dat was dan ook weer vroeg opstaan. Met zijn vijven zijn we de trappen afgedaald en hadden we tijdens de afdaling soms al even zicht op de waterval. Beneden aangekomen namen de 3 meiden een duik in het meertje en keken de jongens toe. Johan was zijn zwembroek kwijt, mogelijk vergeten bij de warmwaterbaden. Je kon niet onder de waterval komen vanwege de stroom die er rondom heerste. Wat naar beneden gaat, moet helaas ook weer naar boven. Dus dat werd lekker hijgen en flink opwarmen, nadat we afgekoeld waren. Bij terugkomst in het hotel nog snel ontbijten en dan verder met de bus naar onze volgende bestemming, Rincon de la Vieja. Dit is ook een vulkaan, eentje die nog actief is en vorig jaar nog uitgebarsten is (met as). Het ligt in de provincie Guanacaste en is de grootste en de meest droge provincie van Costa Rica.
Om daar te komen moesten we om het Arenalmeer heen en we zagen hem onderweg dan ook regelmatig. Met de lunch hadden we er mooi uitzicht op.
Rond 16.00 kwamen we aan bij onze accommodatie 'Canon de la Vieja'. Ook hier een lodge, zag er mooi en groot uit. En een airco, wat niet overbodig is in dit warme gedeelte van Costa Rica. Met een aantal van de groep zijn we naar een canon geweest waar je beetje kon zijn zwemmen tussen de hoge rotsen. Later ook nog in zwembad en spa van het hotel gelegen. Op het park vlogen blijkbaar ook motmotvogels rond. Ik heb hem alleen gespot op afstand, maar Marinde en Lenny hadden hem mooi op de foto staan. Dus heb ik ff hun foto gepikt.
21.00 storten we in, dus tijd voor bed.

• 20 Februari 2017 - 09:25

Abigael:

Ik ben al heel benieuwd naar alle foto's :-) Je hebt er volgends mij al heel veel